PREDSTAVITEV CILJEV ODPRAVE

IDIOMA ESPAÑOL

Skica smeri

Odgovorite na vprašanje:

Kaj pomeni Noches de "juerga"?

Odgovor pošljite na e-mail.

Najboljši odgovori bodo objavljeni...

Člani odprave Matic, Tomaž, Viki in Aritza, so v dneh med 15. in 18. julijem preplezali novo izredno težko ledno-kombinirano smer Noches de "juerga" v zahodni steni Siula Grande (6356m). Smer je dolga 27 raztežajev ali okrog 1000m in ocenjena ED (65 do 90o v ledu) in 6 v kombiniranem delu (škotska ocena). Plezali so jo 30 ur s tremi bivaki v steni. Sestopili so po isti smeri.

Skica smeri

KRONOLOGIJA VZPONA
3.7.  Zapustimo Huaraz in se z avtobusom odpeljemo v Chiquian. Tu se pogajamo za osle in tako nanese, da se nam pridruzijo Matej (Mejovsek), Irena (Mrak) in Vladimir.
do
6.7.
  Pohod proti BC, ki ga postavimo pol ure hoda pred laguno Sharapococho na 4300 m. Med pristopom je slabo vreme in tudi snezi. Isto pot bi normalno opravili v petih dneh, a smo malo pohiteli. Baza je na cudovitem mestu, a nase Siule ne vidimo. Obkrozajo nas Yerupaja, Sharapo, Trapezio.
7.7.  Slabo vreme. Urejanje BC.
8.7.  Viktor, Tomaz, Aritza in jaz se odpravimo proti hribu. Na koncu zelo zoprne morene, po stirih urah hoje naredimo depo z opremo (cca 4900 m). Dodobra si ogledamo steno in nekako se nam zacenja dozdevati, kje bi potegnili smer. Vreme lepo.
9.7.  Pocitek. Naredimo nacrt. Ledenik pod steno je zelo zahteven, zato se odlocimo, da bomo pod steno postavili sotor in vanj znosili vso opremo ter hrano. Ko bo to narejeno, se lotimo stene. Popoldne snezi.
10.7.  Vsi vkljucno z Marselindom (nas kuhar), zapustimo bazo in z tezkimi nahrbtniki odidemo postavljat sotor pod steno. Marselindo odlozi svoj tovor pri depoju opreme, mi pa nadaljujemo. Popoldne nam potem, ko smo se srecno izognili vsem razpokam uspe postaviti sotor pod steno (cca 5200 m) in v njem prespati. Iz BC do sotora je priblizno 6 ur hoda. Vreme je lepo, popoldan pooblacitve brez padavin.
11.7.  Zjutraj najprej sestopimo do depoja opreme in do sotora pod steno prinesemo se preostalo opremo. Nato sestopimo v BC na zasluzen pocitek. Vreme je lepo, popoldan pooblacitve brez padavin.
12.7
13.7.
  Pocitek, ribolov, petek trinajstega, vreme cudno.
14.7.  Odhod na hrib. Po znani moreni in ledeniku se odpravimo pod steno. Viktor in Tomaz se odpravita v steno. Krajna poc izgleda zelo cudno zato nameravata caznjo napeti vrv. Viktor spleza zelo zahteven zacetek smeri. Uvodni previs zahteva nekaj dry toolinga, prestop v snezno gobo (nepredelan sneg) in nadaljevanje po strmem ledu do prvih skal (ocena: skotska 8). Tu zavrta svedrovec, fiksira vrv in se spusti nazaj v vznozje. Prvih 55 metrov ogromne stene je preplezanih. Prespimo v sotoru pod steno. Vreme je lepo.
15.7.  Danes gre zares. Zacnemo v temi, pomaga pa nam vrv od vceraj. Nasa taktika je naslednja. Prvi dan plezata spredaj Viki in Tomaz, nato pa se bomo zamenjali. Bivak smo si zamislili nekako na polovici stene in upamo, da bomo dosegli to mesto. Viktor pleza na celu in to izvrstno. Strmina ne pade pod 65 stopinj naklonine, najtezji raztezaji pa so v nekaksnem slapu, kjer je led poleg tega da je vertikalen, tudi zelo trd. Ko ob cca. 12.30 posije v steno sonce, zacne po steni padati led in kamenje. Nekako uidemo vsem izstrelkom. Postane nam jasno, da bomo bivakirali malo nize, kot pa smo si zamislili. Bivak si poiscemo v sneznih gobah na nasi levi. Zelo neudoben bivak (cca 5800 m). Malo dremanja sedec na policki. Vreme lepo.
16.7.  Zjutraj se moramo najprej spustiti za okoli 40 m, ker je nadaljevanje skozi fantasticne snezne gobe nemogoce. Nato spleza en raztezaj Viki, enega Aritza, jaz pa grem pogledat okoli roba, ali je kje kaksen sezni zleb, ki bi ga lahko uporabili za nadaljevanje. No tega zleba ni, zato se vrnem in splezam raztezaj cez strm skok z slabim ledom. Nadaljavanje izgleda tezko. V skalo zavrtam svedrovec in se spustim nazaj na varno stojisce pod previsno skalo. Uvidimo, da ne moremo preplezati tezkega nadaljevanja preden bo v steno posijalo sonce. Odlocimo se, da v strm led skopljemo polico za bivak in se skusamo cim bolje pripravit na jutrisnji dan. Kopanje police nam vzame 4 ure. Obcudujemo led in kamenje, ki letita preko nas in smo srecni, da nismo nadaljevali z plezanjem. Bivak je se kar vredu. Celo nekaj spanja leze si lahko privoscimo. Vreme lepo.
17.7.  Zacnemo zgodaj, se po temi. Prva naveza pleza brez nahrbtnikov, druga naveza pa nosi dva nahrbtnika. S palne vrece, bivak vrece in odvecno hrano smo pustili na bivaku, imamo pa plin in gorilnike ter suhe nogavice. Najprej pomaga vrv od vceraj, nato malo lazja precka v levo. Sledita dva raztezaja vertikalnega in slabega ledu, vmes je tudi nekaj malega skale. Vodstvo prevzame Aritza. Najprej ledisce, nato pa zahteven mix raztezaj s slabim varovanjem (ocena: skotska 6). Ko se mu pridruzim na stojiscu naju oplazi snezna goba, ki se je zrusila nad nama. Stena je se vedno v senci, zato sva nemalo zacudena nad tem dogodkom. Tudi Viki in Tomaz jo srecno odneseta na spodnjem stojiscu. Pred nami so sedaj le se strmi snezni zlebovi in ogromne opasti, ki visijo preko grebena nad steno. A ritza potegne se dva raztezaja, nato pa vodstvo zopet prevzame Viki. Imamo sreco. Popoldne sonce zakrijejo oblaki, zato je padajocega ledu in kamenja manj. Viktor z lepo precko mojstrsko poisce prehod na greben in ob 17.30 smo na robu stene. Do vrha Siule Grande nas loci cca 50 m visinske razlike in cca 200 m horizontalne radalje. Zacnemo si urejati bivak v luknjah, ki nastanejo na zgornji strani opasti. Bivak je zelo mrzel. Piha veter, spalne vrece so dalec stran. Popolnoma nam je jasno, da ostati buden pomeni preziveti. Migaj s prsti, migaj s prsti...

18.7.  Ob 4.00 zacne sneziti. Sprva mislim, da je morda le sneg iz megle, ki se je obesila cez greben, a kmalu vidimo, da to ni sala. Ob 4.30 zacnemo sestopati. Spuscamo se po vrvi v glavnem po smeri vzpona, nekajkrat bolj naravnost. Naredimo 21 spustov: 13 na ledne vijake, 3 na svedrovce (uporabimo dva ze zavrtana med vzponom), 1 na navadna klina, 4 na snezne sablje. Snezi brez prestanka, zato nas vseskozi zasipajo plazici svezega snega. Na sreco je stena tako strma, da se sneg ne nabira v vecjih kolicinah, ampak se vse sproti splazi. Ob 14.30 smo pod steno. Premoceni, urtujeni, na varnem, v sotoru, jebe se nam...
19.7.  Zjutraj vse pospravimo in sestopimo v BC. Pot cez ledenik je bila spet pestra, saj je novi sneg zakril sledi, a ledenik saj za silo poznamo, tako da ni tezav. Mokre vrvi in sotor odlozimo pri depoju opreme. Cel dan snezi, tukaj v BC pa dezuje. Baza, pivo, Cuba libre...
20.7.  Pocitek. Marselindo odide po opremo, ki smo jo pustili na depoju. Moz je res legenda. Mlad je 62 let, hodi tako, da ga ne mores dohajati, kuha dobro. Nosil je ze za Terraya in podobne tice, ki so ze pod ruso...vreme je lepo.
21.7.  Cakamo na osle, ki jih pa ni. Vreme soncno in vetrovno.
22.7.
23.7.
  Vracamo se po drugi poti kot pa smo prisli. Gremo v Cajatambo. Tu je prvi telefon in najblizja cesta.
24.7.
25.7.
  Voznja Cajatambo Huaraz. V Huaraz pispemo ob 5.00 zjutraj. Oh Huaraz...
Končno smo tudi izbrali tudi ime smeri:

NOCHES DE JUERGA

Oblikovanje: Branko Ivanek, Ibiko d.o.o.