PREDSTAVITEV CILJEV ODPRAVE

IDIOMA ESPAÑOL
NOVICE ALPINISTIČNE ODPRAVE HUAYHUASH 2001
   Piše: Matic Jošt
Prispela je tudi razglednica...
   Razglednica
08.08. 2001  Člani odprave spet v domovini
Ob čakanju na "redno" zamudo iz Frankfurta smo Štajerci znova posegli po Laškem rumenem zlatu, ki je olajšalo vse trpljenje...
Noč smo uspešno zaključili v Kamniku... Nekateri smo celo "pihali", pa nenapihali!

WebMajster

05.08. 2001  Preplezali smo Caraz de Santa Cruz in Huamashraju

Matic in Viktor sva se odlocila za smer Fisher-Warfield-Sheldrake v juzni steni Caraz de Santa Cruz (6020m). Stena ni povsem juzna ampak jugovzhodna in vanjo dopoldne sije sonce. Smer je bila preplezana leta 1986, ocenjena je z TD+, visoka 700 m. Prvi plezalci so zaradi slabega vremena smer zakljucili na vzhodnem grebenu nekako 300 m pod vrhom in sestopili nazaj po smeri. Za vzpon in spust so potrebovali tri dni.

(3.8. 2001)
Caraz de Santa Cruz, 6020m, Skica smeri Spodnji lazji del smeri sva plezala nenavezana v idealnih razmerah. Nekako na polovici smeri se navezeva. Preplezava kombiniran raztezaj naklonine 80 st in nadaljujeva po strmem ledenem zlebu. Razmere se slabsajo in zadnji trije raztezaji po nekaksnem sneznem razu, ki je okrasen z smeznimi gobami nama vzamejo kar 4 ure. Ko vsa srecna izstopiva na vzhodni greben vidiva, da je za veselje se veliko prezgodaj. Se nadaljne 4 ure potrebujeva, da ob cca 14.00 dosezeva vrh. Razmere so slabe (veliko nepredelanega snega), opasti na grebenu ogromne, vreme pa je na sreco lepo. Le veter nama vcasih malo ponagaja. Sestopiva po smeri prvopristopnikov. To je smer po jugovzhodnem grebenu in po juzni steni (Koch-Huber, 1955, ocena D, 800 m, 50-65 st). Dvakrat se morava spustiti po vrvi in sicer cez navpicen skok v zgornjem delu (25 m) in cez ogromno previsno krajno poc (25 m). Tudi na drugi strani gore je ledenik zelo razgiban in z obilico srece pri iskanju prehodov preko ledeniskih razpok nama do vecera uspe sestopiti do najinega bivaka. Na nogah sva bila kar 16 ur. Kljub temu, da sva plezala brez nahrbtnikov kmalu utrujena zaspiva.

. . .

Tu srecava Tomaza, ki je prav tako poln dozivetij. Plezal je namrec v zahodni steni Huamashraju (5434 m). Skupaj z njegovim soplezalcem iz Kanade sta se zjutraj odpravila iz Huaraza. Po stirih urah pristopa sta vstopila v centralni del zahodne stene in preplezala pet raztezajev dolgo prvenstveno smer. Tezave se gibljejo v okviru 5 in 6 stopnje po UIAA lestvici, varovanje pa sta urejala izkljucno z zatici in metulji. Pravita da je smer zelo lepa in skala izvrstna. Smer je visoka cca. 200 m in se zakljuci na vrhu skalnega dela stene. Sestopila sta z spuscanjem ob vrvi. V steni so ze dve ali tri smeri podobnih tezav. Do vecera sta se vrnila v Huaraz. Kar dolga tura za en dan. Domacini se te stene lotevajo bolj pocasi...

27.07. 2001  Uspeh v zahodni steni Siula Grande (6344m)

Preplezali smo novo izredno zahtevno smer v perujskih Andih
Potek vzpona
Oglejte si kronologijo in slike iz vzpona tukaj!

03.07. 2001  Shopping, shopping in Huaraz...
Vcerajsnji dan smo namenili nakupovanju hrane za tritedensko bivanje v Cordilleri Huayhuash, kamor se danes odpravljamo Viki, Tomaz, Aritza, Marselindo (kuhar, strazar....) in jaz. Pridruzil se nam bo tudi Aritzin pes.

Povratek v Huaraz je predviden 29. ali 30. julija. Tako boste verjetno nekaj časa brez novic, ali pa tudi ne...

Nakupovanje hrane   Nakupovanje hrane   Nakupovanje hrane   Nakupovanje hrane

02.07. 2001  Priprave na Cordillero Huayhuash
Se vedno smo v Huarazu, kjer se pripravljamo na odhod v Cordillero Huayhuash.

Trenutno je tukaj najvecji problem elektrika, ki je pri Aritzi, kjer stanujemo, ze 4 dni ni. Imajo jo le v strogem centru mesta, kar naj bi postala redna praksa meseca julija. Vsi se pocutimo dobro.

Proti zastavljenim ciljem v Cordilleri Huayhuash bomo krenili v torek, 3.7. in nas cca. 3 tedne ne bo. Do odhoda se bomo se kaj javili, ce nam bo elektrika to omogocila.

Luknja v megli  Elektrika ???

01.07. 2001  Vzpon na Tocllaraju (6032 m)
26.6.2001. Iz Huaraza smo se odpravili v dolino Ishinke do koce (4350 m), kjer smo postavili sotore. Opremo so nam pomagali nositi trije osli.

27.6.2001. Zjutraj smo se pocasi odpravili proti mestu, planiranem za visinski tabor, ki je nekje na 5100 m. Po priblizno stirih urah hoje smo postavili sotore in si skuhali vecerjo. Jure je imel tezave z zobom, jaz pa z drisko. Srecali smo Aritzo, ki se je s klientom vracal s hriba. Zaradi premocnega vetra se je klient zjutraj odpovedal vzpon proti vrhu. Veter, ki je bil cez dan precej mocan, se je proti veceru umiril.

28.6.2001. Zbudili smo se ob 2.00. Moje tezave z zelodcem so se nadaljevale, Jure pa se je zaradi tezav z zobom odpovedal vzponu. Ob 4.00 smo startali in ob 8.00 smo bili ze na vrhu. Viki je vseskozi vlekel naprej, s Tomazem pa sva mu pridno sledila. Na vrhu smo pocakali Aritza s klientom. Lepo vreme in krasen razgled sta nas zadrzala na vrhu kar uro in pol.

Na vrh smo se povzpeli po smeri prvopristopnikov, ki je ocenjena z D. Za aklimatizacijo je to zelo lep hrib in zaradi tega tudi zelo popularen.

Pri koci v dolini, kjer nas je pricakal Jure, smo ponovno postavili sotore. Srecali smo se tudi s prijatelji iz Slovenske Bistrice, ki so bili na Ishinki.

Luknja v megli   Viki v strmini   Na vrhu, Tocllaraju (6032 m), v ozadju Ranrapalca   Utrujeni

25.06. 2001  Vrnitev s Pastorurrija
23.6. smo bili na Pastorurriju, kjer smo malo poplezavali po serakih. Viki in jaz sva prespala na vrhu in se v Huaraz vrnila vceraj t.j. 24.6. Tomaz, jure in Franco so se vrnili isti dan. Franco je nas prijatelj, ki ga je Tomaz spoznal ze pri prejsnjih obiskih Peruja. Prvic je plezal v ledu in mu je kar dobro slo. Vsi smo zdravi in OK. Jutri se odpravljamo na Tocllaraju (6035 m) in nas ne bo 3 ali 4 dni.
Oglasimo se spet, ko se vrnemo. Potresa, ki je bil na jugu Peruja nismo cutili.

Matic v seraku Matic v seraku     Vrh Pastourririja Vrh Pastourririja

22.06. 2001  Spet v Huarazu.
Na jezero pod Churup (okoli 4400 m) smo se povzpeli 20.6. Gor smo prespali, 21.6. pa sva se s Tomazem povzpela se malo visje (cca 4800 m) in nato smo vsi skupaj sestopili v Huaraz. Vsi se se naprej dobro pocutimo in se jutri odpravljamo na novo aklimatizacijo na Pastoruri (cca 5200 m). Zopet bomo gor prespali in se vrnili naslednji dan.

Domov se je vrnil tudi Aritza, ki se nam bo pridruzil pri plezanju v Cordilleri Huayhuash. On nam tudi veliko pomaga pri organiziranju, posredoval pa nam je tudi veliko novih informacij. Nenazadnje nam nudi streho nad glavo, saj je lastnik hostela v katerem stanujemo.

Churup Churup     Tabor ob jezeru Tabor ob jezeru

20.06. 2001  Danes odhajamo na Chorup, zato se bomo javil spet čez dva dni.

Čakanje na prevoz Čakanje na prevoz     Naglica Naglica

18.06. 2001  Huaraz (Peru)
Zdravo.
Prispeli smo v Huaraz. Zaenkrat je vse po planu. Vsi smo zdravi in se dobro pocutimo. Vreme je danes perfektno soncno in upamo, da bo tako tudi ostalo v naslednjih dneh, ko planiramo prve aklimatizacijske ture.
Prav vse lepo pozdravljamo.

Jutro v Huarazu  Jutro v Huarazu     Zalivanje travice Zalivanje travice

17.06. 2001  Odhod na lepše...

Oblikovanje: Branko Ivanek, Ibiko d.o.o.